1a. Jornada d'Equitat

Crònica de la jornada per sensibilitzar i fer difusió dels estudis projectes i experiències.

El 4 de novembre es va dur a terme la 1a. Jornada d'Equitat a la UPC, oberta a tothom, i sota el lema 'Avancem en Equitat!'

A la primera part es van presentat diferents ponències moderades per Carme Fenoll, directora de l'Àrea de Cultura i Comunitat de la UPC:

En la segona part de la jornada, es va dur a terme un treball col·laboratiu de les xarxes d'inclusió i equitat formades per representants dels centres docents, al voltant de com reduir l’abandonament a través de l’acompanyament de l’estudiantat i el desenvolupament del Programa Compromís de la UPC.

L’activitat s’emmarca en el Pla d’Equitat 2022-2025 de la UPC
Aprovat pel Consell de Govern el 5 d’abril del 2022.

Aquest pla desenvolupa cinc línies per millorar l’equitat:

1. l’accés
  2. la continuïtat
  3. l’èxit en els estudis
  4. la inserció laboral de l’estudiantat que prové d’entorns socioeconòmics desfavorables.

S’articula com una contribució a l’assoliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) que conformen l’Agenda 2030, en particular, amb l’ODS 4 (Garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge durant tota la vida per a tothom) i amb l’ODS 10 (Reduir la desigualtat en i entre els països).