1a. Jornada d’Equitat a la UPC

04/11/2022 de 10:00 a 13:00 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

Sala Àgora - Campus Nord

Avancem en Equitat!

El 4 de novembre celebrem al Campus Nord la 1a. Jornada d'Equitat a la UPC.  A la primera part —oberta a tothom que estigui interessat— fem una aproximació a l'estat actual del tema, a través d'una sèrie de ponències en format curt, on participen, la Fundació Bofill,  Fundisplai i el Programa Prometeus de l'Ajuntament de Barcelona.  Un cop tancada aquesta part que ajudarà a facilitar un context comú, la jornada continua amb una segona part de treball col·laboratiu de les xarxes d'Inclusió i Equitat dels centres docents.

• Sensibilitzar la comunitat UPC en la problemàtica de l'equitat
  • Continuar impulsant l'arrencada del Programa compromís
  • Co-construcció d'idees de millora per l'aplicació del Pla Equitat

Primera part en Obert

09.50 Acollida

10.00h Benvinguda institucional

Josefina Antonijuan. Vicerectora de Responsabilitat Social i Igualtat.

10.10h Ponències Curtes inspiradores

Moderadora: Carme Fenoll. Directora de l'Àrea de Cultura i Comunitat UPC.

• Situació de l’equitat a la UPC. Joan Francesc Córdoba. Director Àrea Acadèmica UPC.
  • Foto de situació de les desigualtats en l’entorn educatiu. Miquel Àngel Alegre. Cap de Projectes de Recerca. Fundació Bofill.
  • Projecte Prometeus a la UPC. Mejanur Rahman Akther estudiant UPC i Hajar Menssouri  tècnica de l’AEIRaval.
  • Projecte HEDERA. José González. Responsable de PAIDOS. Fundació Catalana de l’Esplai
  • Torn obert de paraula

Treball intern de les  Xarxes d'Equitat i Inclusió

11.30h Dinàmica Col·laborativa al voltant de:

• Reduir abandonament a través de l’acompanyament de l’estudiantat d’equitat. Eines a les unitats.
  • Valor afegit a la comunitat UPCAllò que poden aportar els receptors de les beques del Programa Compromís.

12.50h  Tancament: Conclusions i següents passos

13.00h Cloenda