Sessió 2 – Visió i objectius de l’estratègia

Disseny de l'Estrategia del Pla d'Inclusió. Objectiu específic: Definir els principis generals, eixos estratègics i les línies estratègiques. Identificar línies d’actuació generals del pla de gestió.

16/03/2016 de 12:00 a 14:00 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

Edifici OMEGA, Gimnàs Nexus 24, planta -2, aula 207

Objectiu de la sessió:

Definir els principis generals, eixos estratègics i les línies estratègiques. Identificar línies d'actuació generals del pla de gestió.

• Eixos estratègics: Les àrees o activitats generals considerades clau, perquè partint d'una missió aconseguirem el compliment de la visió.
  • Identificació de línies estratègics: Declaració de les finalitats que s'han d'aconseguir per cada eix estratègic per a poder aconseguir la Visió del futur.

12:00h. Benvinguda i resum de la sessió anterior

12:10h. Reflexions sobre el "Com volem" que funcioni al Pla d'Inclusió

Els membres del grup participen en una dinàmica on han de identificar quins són els principis de funcionament, organització del Pla d'Inclusió.

12:30h. Presentacions breus de membres del grup i persones convidades

• Principis del Disseny Universal per a l'Aprenentatge (DUA)
    A càrreg de Trina Milan, Departament d'Ensenyament. Serveis Educatius. Les línies de treball són de l'àmbit de l'arquitectura i també des del punt de vista pedagògic. Discapacitat és la norma no l'excepció.
  • El model de la University of Guelph de Toronto (Canadà)
    A càrreg de Maria Àlvarez, Càtedra d'Accessibilitat de la UPC. Referent del Disseny Universal per a la Instrucció (DUI). La CATAC té publicada la guia DUI de la University of Guelph.
  • "Universitat i inclusió: contribució a l'establiment d'indicadors de canvi"
    A càrreg de Pilar Dotras (Blanquerna – Universitat Ramon Llull). Explica la seva doctoral com n'és d'important primer establir una cultura d'inclusió, en segon lloc una política d'inclusió i finalment el desenvolupament.
  • "L'estudi comunicació de les universitats catalanes"
    A càrreg de Raimon Jané, Professor Departament d'Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial i President d'ACAPPS. La trajectòria dels estudiants amb sordesa a l'ensenyament, i com posteriorment arriben a les universitats.

13:10h. Línies estratègiques i projectes prioritaris

Es realitza una dinàmica en dos grups i després una posada en comú. Les idees que sorgeixen, estan agrupades per conceptes.

13:50h. Noves propostes de "marca"

13:55h. Proposta propera reunió

Organitza: