3a Jornada Col·laborativa Universitat-Ciutat

La geolocalització col·laborativa aplicada a la inclusió

15/06/2017 de 09:30 a 14:00 (Europe/Madrid / UTC200)

On?

Centre Civic Joan Oliver-Pere Quart - Districte de Les Corts

#universitat-ciutat

Iniciativa conjunta entre l'Ajuntament de Barcelona i la Universitat Politècnica de Catalunya per afavorir la col·laboració aplicada a millorar la qualitat de vida i la inclusió social al seu entorn local.

Adreçada a totes les persones interessades en participar vivencialment en un projecte de geolocalització.

A nivell municipal, s'emmarca en dues Mesures de Govern: per una banda la Mesura de Govern" Les Corts, un compromís vers la inclusió; amb el seu Espai d'Inclusió 20+20+20 " i per l'altra " Superilles La Maternitat i Sant Ramon de les Corts " amb l'objectiu de donar fomentar i apropar a la ciutadania a les possibilitats de dissenyar una ciutat més inclusiva on tothom millori la seva qualitat de vida.

A nivell UPC, s'emmarca amb el Pla d'Igualtat d'Oportunitats (2013-2015). La Universitat Politècnica de Catalunya com a universitat pionera en innovació tecnològica participa activament en el disseny universal i accessibilitat d'una ciutat i universitat inclusiva.

La jornada tindrà lloc el dia 15 de juny al matí al Centre Cívic Joan Oliver-Pere Quart del districte de Les Corts a Barcelona (ubicació: https://goo.gl/maps/ZpqNT1QQKh22).

Objectiu de la jornada

La jornada servirà per presentar noves solucions per resoldre les necessitats dels usuaris en temes i les experiències en la resolució dels reptes d'accessibilitat i d'inclusió. Treballarem de forma pràctica l'aplicació de la geolocalització en l'àmbit de la inclusió. Volem fer una experiència pilot al districte de Les Corts, en el marc de l'Espai Inclusió, que sigui replicable a d'altres entorns.

INSCRIPCIÓ

Gratuïta, però necessària per participar (màxim 60 places)

Programa - 15 de juny 2017

09:00h. – 09:30h. Acreditació

Centre Cívic Joan Oliver-Pere Quart
Comandant Benitez, 6
ubicació: https://goo.gl/maps/ZpqNT1QQKh22

09:30h. – 09.45h. Benvinguda i presentació

Marisa Zaragozá. Vicerectora d’estudiantat de la Universitat Politècnica de Catalunya

Agustí Colom Cabau, Regidor d'Empresa i Turisme i Regidor del Disctricte de Les Corts

Roser Vilarrubí. Cap de servei de Promoció i Suport en Institut Municipal de Persones amb Discapacitat-Ajuntament de Barcelona. Institut Municipal de Persones amb Discapacitat de Barcelona

09:45h. – 10.15h. Les necessitats d’accessibilitat

Posada en comú de les necessitats pràctiques d’accessibilitat en la via pública per part d’un grup d’entitats de l’àmbit de la inclusió.

10.15h. - 11.00h. Inspiració

Presentació d'experiències de l’aplicació de Sistemes d’informació geogràfica als reptes de la inclusió:

11.00h. - 13.00h. Mapathon d’inclusió a la Superilla de Les Corts

Experiència vivencial col·laborativa per mapejar l’accessibilitat d’una àrea geogràfica en un temps record.

• Es participarà en equips col·laboratius de totes les edats que disposaran d’un mapa que delimitarà la seva àrea.

• Es recollirà la informació amb els smartphones dels participants via Twitter de forma simultània i coordinada, i visualitzarà de forma integrada i en temps real al final de la sessió (Serà requisit imprescindible que algun membre del grup disposi de compte de Twitter).

• Es farà en un espai exterior i acotat: la Superilla de Les Corts que comprèn Av. Carles III – Av. Madrid, carrer de Riera Blanca i Travessera de Les Corts.

13.00h. - 14.00h. Compartir les experiències

Es projectarà el recull integrat d’informació detectada en temps rècord pels participants, que es quedarà a l’abast de forma oberta.

14.00h. Cloenda