Reconeixement de crèdits ECTS per activitats d'Inclusió i Discapacitat

Activitat teòric-pràctica orientada a l’adquisició de coneixements en Inclusió en el context de la UPC. L'activitat facilitarà conèixer el món de la discapacitat, accessibilitat i la seva implantació a la UPC.

Reconeixement de crèdit en activitats d'extensió universitària.

El Consell de Govern del 28 d’abril de 2014 modifica el reconeixement acadèmic de les activitats universitàries culturals, esportives, solidàries, de cooperació i de representació estudiantil.

En el bloc de solidaritat es reconeixen crèdits ECTS que poden ser obtinguts per l’estudiantat amb l’objectiu de reforçar l’atenció a les necessitats de l’estudiantat amb discapacitat a la UPC, i afavorir la formació de l’estudiantat en competències genèriques relacionades amb la igualtat d’oportunitats.

ActivitatHoresAprofitament / AvaluacióCrèdits ECTSLímit d'ECTS de l'itinerari al grauUnitat Responsable

Activitats de suport a l'estudiantat amb NEE - necessitats educatives especials (discapacitat, trastorns, malaltia de llarga durada, accident)

25 h 100 % en les activitats de suport. 1 ECTS 6 ECTS Gabinet d'Innovació i Comunitat - Oficina d'Inclusió

Reconeixement de l'activitat de suport i acompanyament a l'estudiantat amb Necessitats educatives especials (NEE).

Necessitats educatives especials: discapacitat, trastorns, malaltia de llarga durada, accident.

• Donar suport i acompanyament a un estudiant amb necessitats educatives especials durant un quadrimestre.
  • Amb tutorització del professorat del centre docent.
  • Les hores de suport i acompanyament es realitzaran en el centres docents UPC involucrades.

Procés

• Justifica al Responsable d'Inclusió o Oficina d'Inclusió la necessitat de tenir un/a estudiant/a col·laborador a classe.
  • El propi estudiant buscarà un/a estudiant/a col·laborador de la classe. En alguns casos, el Responsable d'Inclusió del centre li cercarà un estudiant de suport
  • El professor o Responsable d'Inclusió que tutoritza l'activitat comunicarà l'aprofitament i avaluació a l'Oficina d'Inclusió
  • L'Oficina d'Inclusió gestiona el reconeixement d'aquests crèdits en l'expedient acadèmic.
  • La secretària del centre gestiona la tramitació econòmica del reconeixement de crèdit.

Límit d'ECTS de l'itinerari al grau
Fins un màxim de 6 crèdits ECTS equivalents a 6 quadrimestres de dedicació en temes de responsabilitat social en Inclusió en la UPC.