Sou a: Inici / Notícies / BetaMapathon. Conclusions de les mapathons simultànies arreu del territori.

BetaMapathon. Conclusions de les mapathons simultànies arreu del territori.

Vàren participar un total de 122 persones organitzades en petits grups, detectan 455 punts de millora a 7 ciutats.
BetaMapathon. Conclusions de les mapathons simultànies arreu del territori.

Amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat que va celebrar el 3 desembre, aquest 2020 la UPC, en el marc dels actes del seu 50è aniversari i en col·laboració amb el Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC), els ajuntaments de Barcelona, Cervelló, Lliçà d'Amunt, Montmeló, Sant Cugat del Vallès, Terrassa i Vilanova i la Geltrú i Barcelona Tech (UPC) varem organitzar una BetaMapathon en la que van participant un total de 122 persones organitzades en petits grups.

Les mapathons d’inclusió son activitats col·laboratives amb l’objectiu  d’obtenir informació sobre problemes d'accessibilitat en una zona preestablerta mitjançant un sistema de geolocalització. Tenen per finalitat fer visible les zones problemàtiques per ajudar a que es resolgui el més aviat possible, millorant així la vida de tothom i contribuint a fer pobles i ciutats és inclusius.

La celebració d’aquest any  és l’evolució de les mapathon precedents.  Al 2017 vam celebrar una primera al Districte de Les Corts (III Jornada col.laborativa Universitat i Ciutat ), el 13 de març del 2018 la mapathon al Campus Nord de la UPC i el 20 de novembre del 2019 la mapathon del Campus de Terrassa amb la participació de l’ajuntament de Terrassa.  La darrera va ser el passat dia 10 d’octubre en el marc dels actes de celebració de la Festa d’Arquitectura de Les Corts.

El projecte previst de la UPC després d’aquestes experiències era fer una MegaMapathon d'Inclusió múltiple i simultània arreu del territori, celebrant el 50è aniversari. Degut a la pandèmia la UPC va optar per proposar-ne un format reduït tant per  el nombre de poblacions participants com per el nombre de membres dels equips locals. I és aquest projecte el que hem anomenat BetaMapathom per ser la primera prova amb mapathones simultànies arreu del territori.

8 BetaMapathons |122 persones  | 455 punts mapejats

La més matinera va ser la de Terrassa que va començar a les 10h del matí, el gruix es va donar entre les 11h i les 13 amb les de Montmeló, Sant Cugat, Districte Les Corts de Barcelona i LLiçà de Munt;  i les més tardanes aprofitant encara la llum del día  les de Cervelló i Vilanova i La Geltrú.   Cada una de les propostes tenia ben definides les seves  zones d’actuació i totes elles  van garantir la seguretat de l’esdeveniment.

betamapathon-terrassa.jpg
Mapathon Terrassa
betamapathon-montmelo.jpg
Mapathon Montmeló
betamapathon-santcugat.jpg
Mapathon Sant Cugat
betamapathon-llicamunt.png
Mapathon LLiçà de Munt
betamapathon-cervello.png
Mapathon Cervelló

Voluntariat

Volem destacar que en tots els grups hi participaven com a voluntaris alumnes de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB) en l'assignatura d'Habitatge i Cooperació del grau de la UPC. Per la seva formació, la participació d'aquest estudiants va ser cabdal per els bons resultats de l'experiència.

El mateix día, i un cop finalitzades totes les mapathons, els participants ens vam trobar virtualment per compartir els resultats de la 'BetaMapathon' d'accessibilitat 2020 en un acte de cloenda on, juntament amb els equips locals, van compartir la trobada la Sra. Gemma Fargas, vicerectora de Responsabilitat Social i Igualtat de la UPC, el Sr. Dídac Ferrer, cap del Gabinet d'Innovació i Comunitat de la UPC, la Sra. Sandra Bestraten, professora de l'ETSAB i presidenta de la Demarcació de Barcelona del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC), i el Sr. Francesc Torres, rector de la UPC, que va fer la cloenda de l'acte.